List Biura Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami ws. e-learningu

Po lewej stronie, w zakładce Informacje innych jednostek organizacyjnych znajdziecie Państwo prośbę przesłaną przez panią Annę Rutz, Pełnomocniczkę Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami.


Zarządzenie Rektora UAM z 19 marca 2020:

Rektor UAM prof. Andrzej Lesicki wydał Zarządzenie nr 433/2019/2020 w sprawie wytycznych dotyczących organizacji działalności dydaktycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w okresie zagrożenia zakażeniem wirusem COVID-19. Czytaj: https://amu.edu.pl/wiadomosci/aktualnosci/zarzadzenie-nr-433 . Do Zarządzenia dołączono:


O Platformie E-learningowej UAM:

Moodle UAM to zespół instancji Moodle tworzący "Platformę E-learningową UAM", administrowaną przez OWKO UAM. Nowe wydziały nie mają obecnie oddzielnych platform: kursy i konta są na instancjach dotychczasowych (sprzed 2019). Na każdą instancję obowiązuje osobne logowanie, wykorzystujące konto służbowe / studenckie UAM.

 

NOWE KONTA Pracownicze na Moodle:

 

POMOC Moodle

Na każdej platformie Moodle jest opcja "Pomoc Moodle" w belce górnej strony, gdzie można przeczytać informacje nt. kont i zakładania kursów.

Zapraszamy na strony pomocy Moodle OWKO:


UWAGA:

  1. Moodle pomoże w dystrybucji materiałów, komunikacji przez fora, administracji zadaniami, przeprowadzaniu testów online, itp.
  2. Moodle NIE pomoże w zaaranżowaniu spotkania online (telekonferencji). Polecamy Office 365 Teams (info CI UAM) (linki do spotkań można umieścić w Moodle.) (Instrukcja w przygotowaniu.)
  3. Na Moodle NIE wrzucamy swoich filmów wideo. Te należy wrzucić na Office 365 > Stream, odpowiednio udostępnić i osadzić bądź zlinkować w Moodle. (Instrukcja w przygotowaniu.)


Rozwiązywanie problemów:

  • Na wydziałach / w jednostlach działają koordynatorzy ds e-learnigu. (Jeśli na Państwa wydziale jeszcze nie ma takowego, prosimy zgłosić kwestie władzom jednostki i dyrektorowi OWKO. )
  • Sprawy związane z korzystaniem z Moodle czy narzędzi Office 365 - zapraszamy na strony Pomocy Moodle (zob. powyżej).
  • *Techniczne* problemy (np. błędy w logowaniu Moodle) prosimy zgłaszać na dedykowany helpdesk: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szanowni Państwo,

w ramach konferencji „Making Cultural Heritage Data Accessible and Reusable: Finding Best Practices” można zapisywać się do 15 kwietnia br. na bezpłatne warsztaty: prawny i informatyczny. Konferencja odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 kwietnia, natomiast warsztaty 20 kwietnia. Zachęcam do udziału.

dr hab. Bogdan Hojdis

Szanowni Państwo,

kończy się czas zgłaszania wniosków dotyczących modernizacji uczelnianej platformy e-learningowej. Po spotkaniu marcowym z Rektorem Markiem Nawrockim skontaktowałem się z panią Magdaleną Żurawską,  sprawująca pieczę m.in. nad naszymi przedsięwzięciami projektowymi. Na Forum Koordynatorów E-learningu (temat „Realizacja szkoleń i modernizacji platformy Moodle”) zamieściłem wyciąg z umowy między UAM i MNiSW (POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ3-17), który zawiera wyszczególnienie, kosztorys i harmonogram szkoleń oraz działań modernizacyjnych, jakie powinniśmy zrealizować w latach 2018-2021. Na spotkaniu po świętach wielkanocnych ustalimy szczegółowy podział prac i wynagrodzeń. (Zgodziła się w nim uczestniczyć pani Żurawska).

Czytaj więcej: Realizacja szkoleń i modernizacji platformy Moodle

Szanowni Państwo,

pierwsze w bieżącym roku spotkanie koordynatorów ds. e-learningu dotyczyło realizacji zadań, na które otrzymaliśmy środki w konkursie nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ3-17 w Ścieżce III Zintegrowanych Programów Uczelni. Przypominam, że otrzymaliśmy dofinansowanie na szkolenia kadry dydaktycznej oraz modernizację uniwersyteckiej platformy e-learningowej. Głównym tematem rozmów była modernizacja platformy, mimo bowiem podpisania umowy pomiędzy UAM i MNiSW nie dysponowaliśmy jeszcze ostateczną wersją zatwierdzonych przedsięwzięć i kosztów. (Tutaj możecie Państwo zapoznać się z wersją wniosku, która była negocjowana przez pana Michała Spiczaka-Brzezińskiego, dyrektora Działu Dotacji Unijnych firmy Sense Consulting).

Czytaj więcej: Informacje po spotkaniu 10 stycznia 2018 r.